Haulikko

Kuvassa Onni Nevanperä ampuu trapia Inkoon radalla.

Jaoston vetäjä: Jaostolla ei ole tällä hetkellä toimintaa.

Seuralla ei ole omaa haulikkorataa, eikä omia ratavuoroja, vaan seuran jäsenet käyvät ampumassa mm. Sipoossa ja Inkoossa.

INKOO:

Inkoosta löytyy RS:n (Raseborg Skyttar ry.) ampumarata. Radan osoite on Ampumaradantie 45, Inkoo. Haulikkoradan löydät tämän kartan avulla. RS:n ratavuorot löydät RS:n sivuilta. Haulikkokausi alkaa yleensä huhtikuussa ja kestää elokuun loppuun saakka.

Inkoossa tulee osallistua RS:n valvomiin vuoroihin. Rataa ei voi varata itselleen ja kavereille.

SIPOO:

Lue lisää Sipoon haulikkoradasta täältä.

Porkkalan Ampujilla ei ole lainakalustoa haulikkoammuntaan. Radoille mennessäsi tarvitset siten haulikon, riittävästi patruunoita 2-3 kierrosta varten, ratavakuutuksen (metsästyskortti tai SAL:n lisenssi) ja kuulosuojaimet. Suojalasien käyttö on suositeltavaa. Varaa myös käteistä mukaan ratamaksuihin. Vaikka esim. RS:n ratavuorolla ei olisikaan muita PorkkAn ampujia, ratavuoroilla on aina ampujia, joilta saat tarvittaessa neuvoja ja opastusta kun vaan uskallat kysyä.

Eri haulikkolajeihin, esittelyvideoihin, ampujan varusteisiin ja sääntöihin voit tutustua tarkemmin ampumaurheiluliiton sivuilta täältä.